KEBEBASAN BERFIKIR-ENZO KANEDA

KEBEBASAN BERFIKIR-ENZO KANEDA
Anda Berada Dalam Jajahan Takluk Kerajaan Pelangi Dibawah Pimpinan Laksamana Pelangi Dinaungi Enzo Kaneda-Pemerintah

Rabu, 17 Mac 2010

Taik Musang...Mahal tau...


Tahukah anda apakah kopi yg termahal di dunia?Cappucino? Expresso? Mocha?What? Kopi Jantan? White Coffe?Kopi Janda? Kah kah kah...bukan..bukann....tapi kopi dari najis musang...


Biasa kita minum kopi.. kopi yg diproses dari biji kopi asli. Tapi berlainan dengan kopi ini. Nama pun paling mahal, mesti la ada spesel nya.. Hehe.



Pernah dengar nama Kopi Luwak? Kopi Luwak ialah kopi paling mahal di dunia.Kenapa mahal? Sebab ia ada ingredient tambahan.. diproses dan diadun secukup rasa, bukan dalam periuk belanga, tapi dalam perut haiwan.. Haa, jangan terkejut beb. Sebab tu la mahal.. Hehe.






Menatang ni namanya Civet. Lebih kurang macam musang la, badan bintik2.. membiak area Asia, Afrika dan Eropah.Hanya biji kopi yg elok dan terpilih je dijadikan makanan Civet.. demi menghasilkan kopi yg berkualiti tinggi.. Errkkk..



Masa proses penghadaman, enzim Civet akan bercampur dengan biji kopi ni. Bila najis keluar, ia akan menghasilkan biji kopi yg unik dan tasty..


Najis Civet dipungut untuk diproses.





sedapnya..pejal dan keras.. mcm wafer...





dikumpul..mahal tu..









Proses pembersihan dan pemilihan biji kopi Civet yg terbaik untuk dikisar menjadi serbuk kopi.



Di asingkan....





dan terhasil lah...kopi yg paling sedap..mahal di dunia..
























Di tinkan..dijenamakan dgn jenama dan dgn lebih profesional packaging..nampak mcm sedap jer...












mmm...macam mana erk..rasanya..? kopi kluang station aku dah rasa...tp kopi mahal ni mesti kaw..kaw..dan kaw..kaw..rasanya...












Tiada ulasan:

Catat Ulasan